3 faresignaler du skal tage seriøst i starten af din træning

Det er fedt at komme i gang med at træne

Det er fedt at komme i gang med at træne. Men for mange er det ofte så fedt, at man slet ikke kan holde op igen. Og derfor ender mange med at skade sig selv på den ene eller på den anden måde, og det er en af de helt store motivationsdræbere, når vi snakker træning og vægttab. Derfor er det blandt andet en god ide at tage faresignaler som de følgende tre alvorligt, når du skal i gang med at træne.

Stop når det gør ondt

Mange har en tendens til at presse sig selv for hårdt i starten, og det kan let give skader. Derfor er det en rigtig god ide at stoppe, mens legen er god. Lige så snart det begynder at gøre ondt, er det bedre at stoppe, inden en alvorlig skade eventuelt finder sted og sætter en stopper for de næste mange ugers træning. Så hellere stoppe end at spille sej.

Løber du tør for energi?

Føler du, at du hurtigt løber tør for energi, mens du træner, så kan det være, du ikke spiser nok af det rigtige. Det er en rigtig god ide at spise noget mad inden din træning, hvor der er en masse god energi i. På den måde har din krop noget brændstof på tanken, og så kan du opnå en langt bedre træning.

Svimmel og utilpashed

Det kan også være, at du i starten føler dig svimmel og utilpas indimellem. Det skyldes ofte, at man ikke indtager nok væske. Så sørg for at få drukket nok og samtidig spist store, og samtidig sunde mængder mad. Din krop kan ikke arbejde under det pres, hvis der ikke er noget at tage af. Så sørg for at have kosten på plads. Får du ikke de rette mængder mad og drikke, kan træningen nemt blive ubehagelig at komme igennem, og det kan for mange være en show-stopper.

Skriv et svar