3 simple træningsøvelser der giver maksimalt udbytte

Kniber det med at finde tid til at gennemføre fulde træningssessioner?

Kniber det med at finde tid til at gennemføre fulde træningssessioner, så kan det være en god ide at kende til de tre følgende træningsøvelser. For med dem kan du få et fuldt og effektivt udbytte, selvom du ikke har så meget tid. De tager hver især ikke meget mere end få minutter, og det er altså noget, du kommer til at kunne mærke i kroppen – også selvom det måske ikke føles sådan, mens du laver dem. Så vil du have så meget som muligt ud af så lidt som muligt, så er det bare med at spidse ørerne.

Armstrækkere

Først og fremmest er der de gode gamle armstrækkere, eller armbøjninger som nogen også kalder dem. Det ser måske ikke ud af mange, men det er rent faktisk de færreste, der kan tage 20, ja selv 10 af dem i et hug. Hvis du ikke er vant til at lave armstrækkere, kommer du virkelig til at kunne mærke det i armene de første mange gange, du laver dem. Når du med tiden bliver stærkere og får flere muskler, så sætter du jo bare antallet af armstrækkere op. Du kan jo starte med at lave 10, eller et sæt af 3 x 10, hvis du kan lave så mange.

Planken

En anden og effektiv træningsøvelse, der også giver et ultimativt udbytte taget kompleksiteten i betragtning, er planken. Her ligger du på maven og løfter dig op på dine albuer. Sørg for ikke at strutte med bagdelen, og spænd så meget i maven som muligt. Hold så denne position i eks. 3 x 20 sekunder, og forøg efter behov og evner.

Lunges

Det var arme og mave. Så skal vi også have lidt til benene. Her kommer lunges ind i billedet. Stå med samlede ben. Tag et langt skridt frem på højre ben og gå så langt ned som muligt. Rejs dig op og samle benene igen, hvorefter du så gør det samme med venstre ven. Den er utrolig simpel, og du kan selv vælge, om du vil lave dem stående eller tage frem skridt frem og frem skridt tilbage. Kan anbefales, hvis du har pladsen til det.

Skriv et svar