Har du ømme muskler i længere tid efter træning?

Det er helt normalt at dine muskler bliver til ømme muskler

Det er helt normalt at dine muskler bliver til ømme muskler, når du har trænet for meget, fordi dine muskler skal vænnes til din høje træningsfrekvens, og at de bliver brugt meget, for hvis ikke du tager den med ro, så vil du måske have muligheden for at få overbelastnings skader, og de er svære at komme af med, fordi det betyder at du har arbejdet dine muskler for hårdt.

Det bedste du kan gøre er at oparbejde din træning, så du ikke overbelaster dine muskler, men i mange tilfælde vil de alligevel blive ømme, og når du så har fået ømme muskler, så er der forskellige måder du kan komme af med det igen.

Et gammelt husmor-råd siger at det skal gås væk

Et gammelt husmor-råd siger at det skal gås væk, men det skal det ikke, fordi du skal passe på dine ømme muskler og ikke overbebyrde dem, fordi så tager det endnu længere tid at komme af med ømheden. En rigtig god tommelfingerregel er, at du skal have 1-2 dages hvil af den enkelte muskelgruppe. Det er derfor der til ethvert træningscenter er tilknyttet trænere, som kan give dig et rigtig godt program, som tager højde for så noget som hvil af muskler.

En anden metode til at blive ømme muskler kvit

En anden metode til at blive ømme muskler kvit er at bruge naturlægemidler eller almene midler, som er lavet til at hjælpe dine muskler på vej på samme måde, som indtagelse af proteiner er. Dette kan i midlertidigt også gøres via din kost, men mange aner ikke hvordan det hænger sammen, så de forfalder til medicinske midler.

Det vigtigste er dog at du ikke træner for meget, for så er det du får ømme muskler, hvis ikke du er vant til at træne, fordi det kommer tilbage og bider dig i bagenden i sidste ende, hvis ikke du passer på.

Skriv et svar